PORADNIK

Jak kupić bilet online lub sprawdzić jego cenę?
Ceny biletów można sprawdzić w następujący sposób:

I. Wysyłając „kalkulację” przez stronę www.cargo.promy.pl i uzupełniając krótki formularz (dane w formularzu są niezbędne do wyceny czy też zakupu biletu na prom):
– INDYWIDUALNA – to przepłynięcie osób pieszych, osób z samochodami osobowymi, minibusami oraz kamperami, maksymalnie do 9 osób;
– GRUPOWA – to przejazd minimum 10 osób, osoby muszą podróżować jednym pojazdem (autokar);
CARGO – to przejazd samochodów ciężarowych, vanów, blaszaków, tirów przewożących towary lub jadących na pusto.

II. Wysyłając „zapytanie” przez www.cargo.promy.pl lub info@promy.pl
UWAGA!!! Pamiętaj, żeby zapytanie było wysłane w prawidłowy sposób to musi zawierać:
– trasę przepłynięcia,
– dokładny termin, dogodną godzinę rejsu,
– liczbę kierowców,
– rodzaj pojazdu (van, blaszak, plandeka, TIR, ciężarówka, ciągnik siodłowy, ciągnik siodłowy z naczepą, cysterna, inne (długość/wysokość/szerokość/ masę przewożonego ładunku i jego rodzaj).
– w przypadku ADR jego grupę i klasę z opiesm.

III. Dzwoniąc do PETPOLONII pod numer +48 33 874 77 20 33 874 70 13 

W jaki sposób zakupić bilet na prom?
Bilet na PROM można zakupić na dwa sposoby:

I. Bezpośrednio przez stronę www.cargo.promy.pl:
ETAPY REZERWACJI
1. WYPEŁNIENIE FORMULARZA – Wypełnienie formularza rezerwacyjnego na stronie internetowej.
2. WYBÓR OPCJI KALKULACJA/WYCENA lub REZERWACJA:
Kalkulację/wycenę należy wybrać jeśli nie znają Państwo ceny. Wówczas na podany adres e-mail otrzymają Państwo kalkulację z ceną, rodzajem oferty oraz link do kontynuacji rezerwacji. Można wysłać dowolną liczbę kalkulacji, a następnie dokonać rezerwacji i płatności za tą najbardziej odpowiadającą Państwa wymaganiom.
Rezerwację należy wybrać w przypadku, gdy znają Państwo cenę za połączenie. Będą Państwo poproszeni o jej podanie w 3 kroku rezerwacji. Jest ona niezbędna do kontynuowania zamówienia.
3. DOKONANIE REZERWACJI / PŁATNOŚĆ – po wypełnieniu formularza zostaną Państwo poproszeni o sprawdzenie poprawności danych i akceptację warunków. Po zaakceptowaniu warunków rezerwacja zostaje przesłana. Pojawi się Państwu strona z możliwością zapłaty on-line, a także na adres e-mail zostanie przesłany link do płatności.
4. PO DOKONANIU WPŁATY – Po dokonaniu wpłaty otrzymają Państwo na e-mail 2 pliki [potwierdzenie rezerwacji oraz bilet, który uprawnia do wejścia na prom]. UWAGA!!! – rezerwacja zostanie założona po dokonaniu pełnej wpłaty kartą kredytową (Visa, Master Card) lub przelewem przez system płatności www.promy.pl/dotpay, w przypadku braku miejsc lub zmiany ceny, zostaną Państwo poinformowani na zgłoszony w zamówieniu email. W przypadku braku akceptacji zmian całość kwoty zostanie zwrócona (zobacz informacje o sposobie dokonywania zwrotów TUTAJ ) UWAGA!!! Rezerwacje zakładane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:30 do 18:00 oraz w soboty od 10:00 do 14:00). UWAGA!!! PETPOLONIA zastrzega sobie prawo do odmówienia przyjęcia rezerwacji i skierowanie Klienta do jednego z Agentów.

II. Za pośrednictwem jednego z naszych Agentów w biurach podróży.
PETPOLONIA posiada ponad 650 Agentów rozmieszczonych na terenie całego kraju. 

Jak mogę zapłacić za bilet?

Wpłaty za bilet można dokonać kartą kredytową, przelewem on-line lub przez paypal. Transakcje realizowane są za pomocą operatora płatności DOTPAY. Transakcje są bezpieczne i zabezpieczone dlatego nie ma się czego obawiać. Zawsze możesz skontaktować się z nami telefonicznie lub na e-mail i zapytać o status swojej transakcji. 

Z czym udaję się na terminal promowy?

Po dokonaniu wpłaty na Państwa adres e-mail zostanie wysłane potwierdzenie rezerwacji oraz bilet [w plikach pdf]. Bilet po wydrukowaniu należy zabrać ze sobą na terminal promowy i tam wymienić go na odprawie w punkcie check-in na karty pokładowe, które uprawniają Państwa do wejścia na prom. Niektórzy Armatorzy jako numer uprawniający do odprawy stosują zgłoszony numer rejestracyjny (ważne, aby numer był poprawnie zgłoszony)

Jak szybko dostanę bilet po dokonaniu wpłaty?

System rezerwacyjny pracuje 24 godziny na dobę, jednak bilety wystawiane i przesyłane są w godzinach pracy biura tj. poniedziałek-piątek od 09:30 do 18:00 , sobota od 10:00 do 14:00.

Jak wcześniej muszę być na terminalu i co się stanie jeśli się spóźnię?

Zaokrętowanie na prom uzależnione jest od wykupionego Armatora i trasy, z reguły należy zachować:
– dla pojazdów standardowych na 90-60 min przed odpłynięciem promu
– dla pojazdów ponad gabarytowych i z ADR 4-2 godzin przed odpłynieciem promu
Po tych terminach Armator ma prawo odmówić zaokrętowania na prom, bilet przepada (chyba, że warunki zakupionej taryfy mówią inaczej) lub oczekuje w porcie na kolejny wolny przejazd. 

Jak dokonać zmiany w zakupionym bilecie?

By dokonać zmiany w zakupionym bilecie należy ją zgłosić w miejscu zakupienia biletu tj. w biurze podróży u naszego agenta lub w przypadku zakupu biletu on-line ze strony www.cargo.promy.pl wysyłając wypełniony formularz do zmiany rezerwacji na oficjalnej stronie www.promy.pl.  Po przesłaniu zmiany otrzymają Państwo wszystkie dalsze instrukcje i informacje na temat możliwości zmiany i ewentualnych kosztów. Koszty określone są w warunkach zakupionej taryfy. Zmiana zostanie dokonana po uregulowaniu należności za zmianę.

Jakie dokumenty muszę mieć ze sobą?

Każdy kierowca obowiązkowo musi posiadać ważny dokument: paszport lub dowód osobisty, zależy to od wybranego kraju docelowego. Obowiązkiem kierowcy jest posiadać również ważne prawo jazdy, obowiazkowe ubezpieczenie pojazdu (niektóre kraje wymagają Zielonej Karty), naklejkę określającą kraj rejestracji. Pracownik Armatora ma obowiązek sprawdzić również wszystkie dokumenty co do przewożonego ładunku, dlatego należy zadbać przed wyjazdem o zabezpieczenie wszystkich niezbędnych dokumetów towaru jaki będzie transportowany. W przypadku transportu towarów niebezpieczenych ADR wymagane jest uzupełnienie dodatkowych dokumentów, jakie przedłoży Armator do uzupełnienia. W przypadku pojazdów ponad gabarytowych o większej masie całkowitej Armator ma też prawo prosić o zdjęcia pojazdu i szczegóły co do nacisków na poszczególne osie pojazdu. W przypadku rezerwacji innych niż standard, zapraszamy do kontaktu w celu ustalenia szczegółów podróży.

Jak zakwalifikować mój pojazd do odpowiedniej oferty?

Oferty INDYWIDUALNE określone są tylko dla samochodów osobowych, samochodów kempingowych i zestawów pojazdów dla transportu osobowego do 12 m dł (uzależnione od Armatora). Stawki indywidualne stosuje się też na wybranych liniach promowych dla pojazdów do max. 10 m długości (zależy od linii promowej, np.: Unity Line, PŻB Polferries), które zgodnie z dowodem rejestracyjnym są dopuszczone do przewozu max. 9 osób, do 3,5 t DMC.

W ofercie GRUPOWEJ rozumie się przejazd dla autokarów oraz busów do przewozu osób jadących bez pasażerów, tylko z obsługą (max. 3 kierowców – zależy od Aratora). Niektóre linie promowe określają pusty autokar jednak jako cargo dlatego warto dopytać u naszego konsultanta lub doczytać w warunkach rezerwacji

W ofercie CARGO klasyfikowane są wszystkie pojazdy do przewozu towaru: vany, ciężarówki, tiry, ciągniki siodłowe, cysterny, itp. W ofercie cargo zezwala się na transport max. 2 kierowców (w zależności od linii promowej i trasy). Ważność biletu cargo uzależniona jest od Armatora, dlatego warto dopytać u naszego konsultanta lub zapoznać się z warunkami rezerwacji

Jak dojechać na terminal promowy?

Dojazd do terminala promowego w określonym mieście znajdziesz TUTAJ przybliżając mapę do
określonego portu.

Jaką drogę należy wybrać?

Po przybyciu do portu umieszczone są tabliczki z piktogramami z nazwą portu docelowego. Kieruj się do odpowiedniej odprawy dla pojazdów osobowych, dostawczych i autokarów. Dodatkowo znaki pokażą drogę do pasa do samodzielnej odprawy „SELF -SERVICE” – wyłącznie dla Klientów posiadających już bilet w taryfie ECONOMY EXTRA, FLEX, podróżujących samochodem do 6 m dł. Inne pojazdy kierują się do okienka manualnej odprawy „SERVICE” z pracownikiem Armatora – dla wszystkich rodzajów biletów.

Jak długo ważny jest bilet cargo?

Na większość połączeń promowych bilet ważny jest na zakupiony w bilecie rejs o określonej godzinie. Niektóre linie promowe, na których częstotliwość przepraw jest większa, zezwala na odprawę na pierwszy rejs po przyjeździe do portu lub daje możliwość odprawy w ciągu danego dnia kalendarzowego na jaki został zakupiony bilet. Wiesz na jakiej trasie chcesz podróżować? Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej o ważności biletu na określoną trasę .

Czy mogę zabrać ze sobą psa/kota?

Niektórzy Armatorzy zezwalają na przewóz psa/kota na swoich promach w stawkach frachtowych/cargo. Zwierzęta należy przewozić zgodnie z warunkami danego Armatora. Należy uiścić opłatę za przewóz zgodnie z cennikiem Armatora. Pamiętaj jednak o spełnieniu wszystkich warunków weterynaryjnych na przewóz zwierząt do określonego kraju.

Czy mogę zakupić kabinę na rejs?

Większość linii promowych na przeprawach trwających dłużej niż 4 godziny, stara się w cenie przeprawy cargo (lub za dopłatą) zapewnić kierowcy wygodny sposób podróży, oferując miejsce w kabinie i posiłek na promie podczas trwania całego rejsu. Na trasach trwajacych do 4 godzin oferowany jest tylko pokład, bez dodatkowych świadczeń. Możliwe jest dokupienie za dodatkową opłatą kabiny lub posiłku – w zależności od dostępności na promie i jego zasobów. Na niektórych krótkich połączeniach promowych, kierowcy mogą liczyć na specjalnie wydzieloną strefę dla kierowców pojazdów dostawczych, gdzie znaleźć mogą wygodne miejsce do siedzenia, coś do picia, prasę, połączenie z internetem, dostęp do sanitariatów czy inne udogodnienia jakie proponuje im płynący prom. .

Czy mogę przeprawić się z ładunkiem niebezpiecznym?

Większość linii promowych obsługujących cargo, promami pasażerko-towarowymi nie zabiera pojazdów z towarem niebezpiecznym, ze wzgledu na bezpieczeństwo pasażerów. Zależy to jednak o rodzaju przewożonego towaru, dlatego warto skontaktować się z nami lub przesłać zapytnie określając grupę i klasę ładunku ADR.

Co to jest PLUG IN?

Określenie PLUG IN to nic innego jak podpięcie do elektryczności. Jeśli Twój pojazd wymaga ciągłej pracy chłodni, zgłoś to przy wypełnianiu formularza rezerwacyjnego. Linie promowe udostępniają prąd na swoich promach odpłatnie, dlatego ważne jest zgłoszenie tej usługi. Przy odprawie pojazdu w porcie, należy być wcześniej do odprawy, ponieważ pojazd musi być ustawiony w odpowiednim miejscu na promie.

Akceptując, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie oraz politykę prywatności. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close